torsdag 2. september 2010

Bittelitt shopping...

Var en tur (helt alene! Deilig!) på Oppdal i går, og fikk sett i butikken uten noen små som raserer lokalet eller en mann som står på utsiden og maser. Husfliden på Oppdal har en fantastisk butikk som jeg kan tilbringe timesvis i, så mye fint der! Med meg hjem ble disse tre søte knappene fra Snella & Petronella, som skal pynte opp en liten vest som jeg akkurat har strikket ferdig. Bilde kommer av den også, må bare få festet knappene på først!



Snella & Petronella har massevis av andre fine knapper, skikkelige sukkertøy for øyet :) Fant også noen garnnøster, måtte faktisk legge bånd på meg, kunne jo ikke kjøpe alle jeg ville ha heller! De som til slutt kom gjennom nåløyet var disse åtte:


De tø nøstene Easy skal bli lue til Sjefen, han ba meg så pent om å strikke en til ham. Dersom det blir nok garn blir det sikkert en til den lille mannen også. Den bringebærrosa alpakkaen tenkte jeg å få til ett søtt sett med lue og skjerf til den lille primadonnaen av. Noe med hullmønster tenker jeg, men har ikke sett meg ut en oppskrift ennå. Dersom noen vet om en passende oppskrift vil jeg gjerne ha tips!

De fire lyseblå nøstene MÅTTE jeg bare ha med meg! Sublime Baby Cashmere Merino Silk DK, det deiligste garnet du kan tenke deg! Med 75% extra fine merino, 20% silke, 5% cashmere er det en følelse av hverdagsluksus over det, og jeg klarer ikke å slutte å stryke og klemme på dem... Mulig at jeg har en liten garnfetisj. Tror det må bli en genser til den lille mannen, håper bare 200 gram er nok.

Fant også massevis av scrappesaker på en butikk, en julegave, ny strømpebukse fra Pierre Robert (elsker strømpene, strømpebuksene og ullundertøyet derfra) og ett interiørblad. Alt i alt en bra shoppingrunde!

2 kommentarer:

  1. Åh, de knappene er sååååååååå søte! :)

    ANg mobilblogging så vet jeg ikke hvordan man gjør det fra Sony Ericsson!

    Klem

    SvarSlett
  2. Åh, jeg er helt forelska i de knappene! De gjør liksom alt på et plagg. har enda ikke hverken brukt eller kjøpt dem, men tilbragt en hel del tid med å sikle på dem, både på andres prosjekter og i butikken. Slurp

    Sublime garnet er herlig luksus! Spent på å se hva det blir til!

    Tusen takk for at du deltar i giveawayen min, og for gode gensertips. Rowan er definitivt helt min stil, såååå. vi får se. Ingenting avgjort! (o:

    SvarSlett