søndag 5. september 2010

Middagsplan

I en hektisk hverdag bestående av jobb, jobb nr 2, barnehagelevering og -henting, husarbeid og littegranne sosial aktivitet, er det lett at det går litt varmgang innimellom. Her i huset prøver (merk at jeg skriver PRØVER) vi å minimere hverdagstresset ved å planlegge middagene for en måned i slengen, og handle inn alt vi trenger en gang i uka. Så blir det selvsagt litt småhandling av melk og diverse innimellom i tillegg.

Nå har vi vært sløve hele sommeren, men i dag har jeg tatt meg i nakken og satt opp en plan for middagene i september. Tenkte å dele den kommende uka med dere, og tar gjerne i mot tips om hva dere har til middag! Alltid bra å få inspirasjon!! Mandag og tirsdag jobber jeg sent, og det er Sjefen som skal fikse middag til seg og de håpefulle. Har derfor lagt inn noe kjapt og lettvint de dagene :)

Mandag: Pølse og potetmos
Tirsdag: Pannekaker
Onsdag: Fiskegrateng
Torsdag: Fiskekaker i brun saus
Fredag: Pizza

Lørdag og søndag skal vi bort til min tante og onkel, så de dagene har jeg ikke planlagt for.

Målet er å bruke oppskrifter fra noen av de mange kokebøkene som står på kjøkkenbenken og støver ned. Jeg er ganske flink til å bla i dem, men ikke fullt så flink til å faktisk lage noe.... Men en vakker dag...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar